Załóż konto na portalu i bezpłatnie pobierz wydanie Rynku Instalacyjnego 7-8/2018

Hej, Google, jak się ma rynek smart home?

Redakcja RI  |  Rynek Instalacyjny 9/2019  |  24.09.2019
Hej, Google, jak się ma rynek smart home?
Hej, Google, jak się ma rynek smart home?
Fot. pixabay.com

Firmy mają już wystarczające zaplecze technologiczne, by zaoferować użytkownikom smart home unikalne doświadczenia – twierdzi amerykańska firma analityczna Parks Associates. Trzeba jednak jeszcze przekonać konsumentów, że technologia ta to coś więcej niż gaszenie światła za pomocą telefonu, a producenci muszą lepiej poznać swoich odbiorców. Badanie pokazuje, że ludzie uwielbiają inteligentne gadżety w domu, mimo że nie do końca rozumieją, w jaki sposób one działają.

Analiza Parks Associates wykazała, że w 36% domów wyposażonych w łącza szerokopasmowe znajduje się co najmniej jedno podłączone urządzenie i odsetek ten stale rośnie. Domy te posiadają inteligentne głośniki, jak np. Amazon Echo lub Google Mini, i dla wielu osób jest to pierwsze zetknięcie z technologią inteligentnych domów. Średnia liczba podłączonych urządzeń w domu z łączem szerokopasmowym również rośnie. W grupie domów, które mają co najmniej jedno podłączone urządzenie, średnia liczba tych urządzeń wynosiła aż sześć, co tylko potwierdza, że jest to coraz silniejsza grupa produktowa.

Przeczytaj również: Aplikacja dla instalatorów

Badania czynników wpływających na decyzje zakupowe konsumentów wykazały, że najważniejszą kwestią, przytaczaną przez prawie dwie trzecie (64%) ankietowanych, było to, czy produkt współpracował z istniejącym inteligentnym głośnikiem obsługującym głos. Na kolejnym miejscu (61%) uplasowały się pozytywne recenzje, a aspekty związane z marką były na ogół niżej oceniane. 

Przed kupowaniem produktów ze standardem inteligentnego domu powstrzymuje konsumentów głównie fakt, że nie potrafią oni zrozumieć, jak taki zakup może korzystnie wpłynąć na zmianę ich stylu życia (54% ankietowanych). Na kolejnych miejscach uplasowały się: obawa przed nową technologią oraz obawy dotyczące prywatności i bezpieczeństwa (25%).

„Technologia ta oferuje wachlarz możliwości, które nie kończą się na tym, że domownik obsługuje oświetlenie z poziomu smartfona. Rozwiązanie to jest szczególnie przydatne, gdy właśnie nie ma nas w domu, a potrzebujemy np. otworzyć bramę dla kuriera, podlać trawnik lub ogrzać podłogę przed naszym powrotem. Idealnie wpisuje się to w koncepcję rozwiązań instalacyjnych wysokiej klasy” – komentuje badania Katarzyna Kopycka, specjalista ds. marketingu z Rettig Heating.

Źródło: Rettig Heating/Purmo

[Rettig Heating, Purmo, ogrzewanie, inteligeny sprzęt, smarfon]

Aktualność pochodzi z: miesięcznika Rynek Instalacyjny 9/2019

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie

 


Zdradzamy sposób na projektowanie instalacji najwyższej jakości »

projektowanie

 



Z jakiego powodu tworzywa sztuczne zdominowały rynek wod-kan » Jak bez problemowo przeprowadzić iniekcję mikropali, kotew i gwoździ gruntowych »
bezpieczeństwo instalatora pomoc w projektowaniu
czytam więcej » poznaj go dziś »

 


Czy można dobrze odseparować wodę kanalizacyjną od gruntowej »

innowacyjne projektowanie

 



Poznaj bezpieczne systemy do dezynfekcji wody pitnej i basenowej » Jak zabezpieczyć wentylatory dachowe »
czysta woda wentylator dachowy
wiem więcej » spróbuj już dziś »

 


Przedłuż certyfikat HVAC bez wychodzenia z firmy »

szkolenia hvac

 



Czy łatwo zainstalować podwieszaną toaletę » Z jakego powodu ta pompa wyprzedza przyszłość »
podwieszana toaleta pompy ciepła
wiem więcej » wiem więcej »

 


Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »

zaślepka


TV Rynek Instalacyjny


 tv rynek instalacyjny
9/2019

Aktualny numer:

Rynek Instalacyjny 9/2019
W miesięczniku m.in.:
  • - Dofinansowanie ogrzewania i fotowoltaiki
  • - Eksploatacja gruntowych pomp ciepła
Zobacz szczegóły
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright © 2011 - 2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl