Załóż konto na portalu i bezpłatnie pobierz wydanie Rynku Instalacyjnego 7-8/2019 

20-lecie ROCKWOOL

Redakcja RI  |  11.10.2013

W 1993 roku, bezpośrednio po przejęciu fabryki w Cigacicach ROCKWOOL Polska zatrudniał około 500 osób. Przez 20 lat ciągłego rozwoju ROCKWOOL stale rozszerzał zakres swoich działań na tworzącym się w Polsce rynku budowlanym. W 1993 roku na rynku istniało około 3.000 hurtowni budowlanych - dziś jest już ich już ponad 10.000.

Dzięki tej dynamice, zatrudnienie w naszym dziale sprzedaży wzrosło przeszło trzykrotnie – z 20 osób w roku 1993 do ponad 70 w dniu dzisiejszym. Pozostałe działy firmy rozwijały się równie szybko: aktualnie ROCKWOOL Polska zatrudnia w kraju ponad 1100 osób, a łącznie ponad 1450 na wszystkich zarządzanych rynkach.

Począwszy od 1993 roku ROCKWOOL Polska był również odpowiedzialny za rozwój sprzedaży na rynkach Ukrainy i Białorusi.  Dziś obszar naszego działania obejmuje łącznie siedem krajów: Polskę, Czechy, Słowację, Litwę, Łotwę, Estonię i Węgry.

Produkty dostarczane na te 7 rynków produkowane są łącznie na 9 liniach w 4 fabrykach: w Cigacicach i Małkini w Polsce, w Bohuminie w Czechach i w Tapolcy na Węgrzech.

Oprócz tych podstawowych linii do produkcji skalnej wełny mineralnej, ROCKWOOL Polska przetwarza produkty z tego surowca na pozostałych ciągach technologicznych. Powstają na nich między innymi sufity akustyczne (3 linie w Cigacicach), podłoża ogrodnicze (Małkinia), czy specjalistyczne izolacje techniczne (Cigacice i Tapolca).

Na początku swej działalności, ROCKWOOL Polska produkował kilka rodzajów produktów pod dwoma nazwami: POLMIN i ROCKMIN. Dziś asortyment oferowany przez firmę to blisko 70 typów produktów do każdego segmentu budownictwa. Począwszy od ocieplenia budynków jedno i wielorodzinnych, poprzez budynki użyteczności publicznej, komercyjne i magazynowe, po produkcyjne i specjalistyczne, kierowane do sektora energetyki i ciepłownictwa.

Wymagania rynku i klientów, konkurencyjność, jak również rozwój technologii czy wzrost znaczenia ochrony środowiska - to najważniejsze przesłanki, które nadają tempo procesowi inwestycyjnemu ROCKWOOL Polska. Rokrocznie dokonywane inwestycje, liczone w dziesiątkach milionów złotych, pozwoliły na poprawę efektywności prac linii, zastosowanie systemów ochrony środowiska, budowę nowych linii zarówno do produkcji skalnej wełny jak i linii offline’owych. Przez 20 lat ROCKWOOL Polska, nie licząc kosztów zakupu samych fabryk, zainwestował w kraju ponad 1.000.000.000 zł.

Zaangażowanie ludzi, ciągły rozwój, dbałość o jak najwyższą jakość, efektywność i komfort pracy zaowocowały licznymi nagrodami i wyróżnieniami. Można wśród nich wymienić dwukrotny tytuł Lidera Polskiej Ekologii, wielokrotnie Budowlaną Markę Roku, nagrody Państwowej Inspekcji Pracy, Polskiego  Centrum Badań i Certyfikacji, kilkukrotnie zdobyty Laur Konsumenta, jak również liczne nagrody dla produktów, takie jak TopBuilder, Izolacja Roku, Złoty Medal Targów Budma.

Dziś ROCKWOOL Polska produkuje ponad 400.000 ton wełny rocznie. To ilość wełny, która pozwoliłaby ocieplić wszystkie (ponad 80.000) nowobudowane domki jednorodzinne od ścian aż po dach, znacząco podnosząc ich standard energetyczny i w konsekwencji przykładając się do wymiernych oszczędności.

Koncern ROCKWOOL INTERNATIONAL poinformował o planach realizacji w Polsce kolejnej dużej inwestycji. W ciągu 20 lat obecności i działalności fabryk w Cigacicach i Małkini, producent izolacji ze skalnej wełny zainwestował w kraju przeszło miliard złotych. Niedługo ta kwota powiększy się o niebagatelną sumę 280 mln zł.

Inwestycja jest częścią większego planu modernizacji parku technologicznego fabryk zlokalizowanych w Europie. Jego realizacja ma przynieść bardzo wymierne efekty: poprawę jakości produktów i usług logistycznych, a także redukcję kosztów produkcji. – Świeżo zatwierdzona przez Grupę decyzja umocni pozycję ROCKWOOL  jako lidera na polskim rynku izolacji. Mamy duże ambicje i wiele planów dalszych usprawnień, które wzmocnią konkurencyjność Grupy na kluczowych rynkach. Jednym z nich jest właśnie Polska – komentuje Andrzej Kielar, Prezes ROCKWOOL Polska.

Polski rynek izolacji jest trzecim co do wielkości w Europie. Ze względu na ogłoszone kilka tygodni temu zmiany w zakresie wymogów efektywności energetycznej wchodzące w życie w latach 2014, 2017 i 2021, cechuje go również duży potencjał rozwojowy.

ROCKWOOL planuje zakończyć inwestycję w drugiej połowie 2015 roku.

materiały: ROCKWOOL

Chcesz być na bieżąco? Czytaj nasz newsletter!

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie

 


"Less waste" pod kątem instalatora - na co zwrócić uwagę » Za pomocą jakiego urządzenia podnieść ciśnienie wody w budynku mieszkalnym »
grzejnik armatura pompa
wiem więcej » spróbuj już dziś »

 


Dobierz grzejniki do pomp ciepła i kondensatorów »


 



Poznaj działanie nowoczesnej studni wodomierzowej »

Obejrzyj 20 minutowe szkolenie z pompowni ppoż »
przewody preizolowane pompa wodna
jestem na bieżąco » korzystam z udogodnień »

 



Jak wygenerować oszczędności stosując pompę woda/powietrze »

Poznaj korzyści płynące ze stosowania pomp wodnych »
rozwiązania pomiarowe pompa wodna
jestem na bieżąco » korzystam z udogodnień »

 


Dołącz do klubu instalatora! Korzytaj z rabatów  »

strefa instalatora

 



Czy w dzisiejszych czasach rozwiązania pomiarowe śą wystarczające »

Pompy ciepła opracowane z myślą o nowych wymaganiach »
rozwiązania pomiarowe pompy ciepła
jestem na bieżąco » korzystam z udogodnień »

 


Jesteś instalatorem ale elektryka nie jest Ci obca? Dołącz do klubu »

klub instalatora

 



Poznaj nowe zastosowanie pomp w pralniach przemysłowych »

Skorzystaj z najtańszego programu do sporządzania świadectw energetycznych budynku »
wentylacja klatki schodwej program do rozliczeń
jestem na bieżąco »  korzystam z udogodnień »

 


Poznaj najważniejsze cechy użytkowe centrali rekuperacyjnej »

centrale rekuperacyjne

 



Szybka i sprawna kanalizacja pomieszczeń w domu jednorodzinnym » Jak zabezpieczyć kocioł po sezonie grzewczym »
kanalizacja inwentaryzacja kotla grzewczego
wiem więcej » poznaj dziś »

 


Ekspert Budowlany - zlecenia

Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »

zaślepka


TV Rynek Instalacyjny


 tv rynek instalacyjny
5/2020

Aktualny numer:

Rynek Instalacyjny 5/2020
W miesięczniku m.in.:
  • - Wod-kan w inteligentnych budynkach
  • - Klimatyzatory – nowości i innowacje
Zobacz szczegóły
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright © 2011 - 2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl