Załóż konto na portalu i bezpłatnie pobierz wydanie Rynku Instalacyjnego 7-8/2018

Bosch zalicza w Polsce kolejny dobry rok

Redakcja RI  |  25.05.2016
Krystyna Boczkowska, prezes Robert Bosch sp. z o.o. oraz reprezentantka Grupy Bosch
Krystyna Boczkowska, prezes Robert Bosch sp. z o.o. oraz reprezentantka Grupy Bosch
fot. Bosch

25.05.2016 odbyła się coroczna konferencja zorganizowana przez grupę Bosch mająca na celu przedstawienie wyników finansowych firmy za rok 2015. Po rekordowym roku Bosch kontynuuje dobrą passę. Firma uzupełniła także ofertę produktową.

Główne informacje dotyczące wyników finansowych:

  • 2015: rekordowe obroty na poziomie 70,6 mld EUR,
  • 2015: wzrost dochodu po opodatkowaniu o 24%, do 4,6 mld EUR,
  • 2016: spodziewany wzrost obrotów w przedziale 3 - 5%.

Pomimo umiarkowanych prognoz dotyczących koniunktury gospodarczej oraz niepewnej sytuacji geopolitycznej, koncern spodziewa się w 2016 roku wzrostu obrotów w przedziale 3 do 5% i dąży do osiągnięcia większej dynamiki wzrostu niż rynki, na których prowadzi działalność.

Przeczytaj także: Junkers Liderem Instalacji 2016 >>

W pierwszych trzech miesiącach 2016 r., przy umiarkowanej koniunkturze gospodarki światowej, obroty Bosch wzrosły o prawie 3% (o 4% z pominięciem efektu różnic kursów wymiany walut) w porównaniu do bardzo silnego wzrostu w pierwszym kwartale ubiegłego roku.

Krystyna Boczkowska, prezes Robert Bosch sp. z o.o. oraz reprezentantka Grupy Bosch przedstawiła głowne informacje w swoim dorocznym podsumowaniu, od którego rozpoczęto konferencję. W swoim referacie wspomniałe, że w sektorze Energy and Building Technology, w obydwóch działach branżowych, Systemów Zabezpieczeń oraz Termotechniki, odnotowano wyraźnie większą dynamikę wzrostu niż w latach poprzednich. Wynika to ze strategii mającej na celu osiągnięcie wiodącej pozycji dostawcy inteligentnych systemów energetycznych i technicznego wyposażenia budynków. Obroty sektora wzrosły o 11%, do 5,1 mld EUR.

Prezes w swoim wystąpieniu powiedziała, że źródłem sukcesu koncernu Bosch jest innowacyjność produktów i usług, które spełniają coraz wyższe oczekiwania naszych klientów oraz są reakcją na światowe megatrendy. Jest to możliwe dzięki nakładom na badania i rozwój, które systematycznie rosną. W 2015 roku wyniosły one rekordowe 6,4 mld Euro. We wszystkich 118 ośrodkach badawczo-rozwojowych Bosch na świecie pracuje obecnie 56 000 osób.

Strategia

Mocna pozycja Grupy Bosch wynika także z dużej dywersyfikacji działalności. Początkowo dywersyfikacja pozwalała zminimalizować ryzyko biznesowe. Jednak w czasach postępującej integracji w sieci, stwarza koncernowi dodatkowe możliwości rozwoju poprzez łączenie kompetencji różnych działów, od techniki motoryzacyjnej, poprzez techniczne wyposażenie budynków aż do techniki przemysłowej. Ponadto firma dysponuje wiedzą w dziedzinie oprogramowania i technologii sensorów, a od marca bieżącego roku koncern ma własną chmurę obliczeniową o nazwie Bosch IoT Cloud. Umożliwia ona skalowanie zintegrowanych usług. W tym roku będzie w niej działać 50 aplikacji Bosch, a od roku 2017 zostanie udostępniona klientom zewnętrznym.

Budynek inteligentny

Potencjał rynku rozwiązań Smart Home już w przyszłym roku osiągnie poziom 10 mld Euro, przede wszystkim dzięki niezwykłej atrakcyjności oraz użyteczności tej koncepcji. Odciąża ona bowiem użytkownika przy wykonywaniu codziennych czynności, jednocześnie oferując łatwą obsługę za pomocą smartfona lub tabletu.
Grupa Bosch wprowadziła już do sprzedaży pierwsze produkty w tym obszarze, takie jak czujniki drzwi i okien czy inteligentne termostaty, a kolejne pojawią się jeszcze w tym roku. Należy do nich czujka dymu o rozszerzonej funkcjonalności, którą podczas urlopu można zaprogramować w taki sposób, aby automatycznie uruchamiała alarm w przypadku otwarcia okna.

Poznaj aplikację JunkersHome >>

Przemysł 4.0

Przemysł 4.0 jest kolejnym obszarem, w którym Bosch spodziewa się znaczącego wzrostu obrotów. Coraz większa integracja produkcji pozwala na podniesienie wydajności i efektywności energetycznej. Tutaj Bosch opiera się przede wszystkim na doświadczeniach wdrażania rozwiązań Przemysłu 4.0 w swoich 250 fabrykach, co pozwala nam na oferowanie sprawdzonych, a jednocześnie innowacyjnych aplikacji również klientom zewnętrznym.

Należy do nich Production Performance Manager, który w czasie rzeczywistym wizualizuje dane produkcyjne i samodzielnie inicjuje proces konserwacji maszyn. Dzięki stosowaniu rozwiązań Przemysłu 4.0, Bosch planuje do 2020 roku uzyskać w swoich fabrykach 1 mld EUR oszczędności oraz 1 mld EUR dodatkowych obrotów. Podobnych oszczędności, po zastosowaniu aplikacji Bosch, mogą spodziewać się klienci zewnętrzni.

Edukacja

Bosch inwestuje także w młodych inżynierów i uczniów szkół gimnazjalnych. Od sześciu lat gimnazjaliści biorą udział w Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha, której celem jest popularyzacja kierunków technicznych jako dalszej ścieżki kształcenia. W programie dotychczas wzięło udział ponad 7 500 uczniów z Warszawy i Wrocławia. Ponadto od dwóch lat dział Termotechniki Bosch prowadzi program Junkers Szkoli we współpracy ze szkołami średnimi kształcącymi na kierunkach: technik gazownictwa i technik urządzeń sanitarnych, którego celem jest poszerzanie wiedzy uczniów w zakresie nowoczesnych urządzeń i systemów grzewczych.

Czytaj także: Junkers szkoli instalatorów i zmienia wizerunek >>

W Polsce priorytetem dla Bosch jest utrzymanie silnej pozycji na rynku oraz stabilnego wzrostu. Konsekwentnie szukamy nowych obszarów ekspansji. W 2016 r. oprócz przejęcia spółki BTS, zajmującej się konfekcjonowaniem i dystrybucją systemów szlifowania, planujemy otwarcie centrum logistycznego na potrzeby działu Termotechnika. Bosch w Polsce rozwija się dynamicznie, odnieśliśmy wiele sukcesów w roku ubiegłym oraz dobrze zaczęliśmy rok bieżący. Pozwala mi to na optymistyczną ocenę naszych możliwości dalszego rozwoju - podsumowała Krystyna Boczkowska, prezes Robert Bosch sp. z o.o.
Chcesz być na bieżąco? Czytaj nasz newsletter!

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie

 


Zdradzamy sposób na projektowanie instalacji najwyższej jakości »

projektowanie

 



Z jakiego powodu tworzywa sztuczne zdominowały rynek wod-kan » Jak bez problemowo przeprowadzić iniekcję mikropali, kotew i gwoździ gruntowych »
bezpieczeństwo instalatora pomoc w projektowaniu
czytam więcej » poznaj go dziś »

 


Czy można dobrze odseparować wodę kanalizacyjną od gruntowej »

innowacyjne projektowanie

 



Poznaj bezpieczne systemy do dezynfekcji wody pitnej i basenowej » Jak zabezpieczyć wentylatory dachowe »
czysta woda wentylator dachowy
wiem więcej » spróbuj już dziś »

 


Przedłuż certyfikat HVAC bez wychodzenia z firmy »

szkolenia hvac

 



Czy łatwo zainstalować podwieszaną toaletę » Z jakego powodu ta pompa wyprzedza przyszłość »
podwieszana toaleta pompy ciepła
wiem więcej » wiem więcej »

 


Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »

zaślepka


TV Rynek Instalacyjny


 tv rynek instalacyjny
9/2019

Aktualny numer:

Rynek Instalacyjny 9/2019
W miesięczniku m.in.:
  • - Dofinansowanie ogrzewania i fotowoltaiki
  • - Eksploatacja gruntowych pomp ciepła
Zobacz szczegóły
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright © 2011 - 2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl