Pobierz pełny numer miesięcznika Rynku Instalacyjnego 7-8/2017

WYDANIE BEZPŁATNE - ZAREJESTRUJ konto w portalu 

Instalator rzecznikiem marki

Redakcja RI  |  Rynek Instalacyjny 3/2018  |  13.03.2018
Fot. pixabay.com

Decyzję o marce montowanego kotła na paliwa stałe podejmują przede wszystkim instalatorzy – wynika z raportu Instytutu Keralla Research.

Z raportu managerskiego z badania „Aktualne praktyki zakupowe firm instalacyjnych i potencjał marek w kategorii kotłów na paliwa stałe” opracowanego przez Instytut Keralla Research wynika, że instalatorzy aktywnie uczestniczą w procesie decyzyjnym dotyczącym instalowanych marek i de facto wpływają na jego wybór.  Prawie 92% instalatorów polega wyłącznie na swoich preferencjach, a pozostałe 8% profesjonalistów przy wyborze marki kotła bierze pod uwagę opinię klienta końcowego. Okazuje się zatem, że wykonawcy występują nie tylko w roli montera, ale również doradcy, który rekomenduje końcowemu użytkownikowi kotły na paliwa stałe danego producenta.

Dowiedz się więcej: Rynek budowlany i instalacyjny w Polsce w 2017 roku

Ponad 65% instalatorów ocenia doradztwo sprzedawcy podczas zakupu kotłów na paliwa stałe jako użyteczne. Jednak blisko 54% badanych w ogóle nie bierze go pod uwagę. Wpływ na to zdaniem instalatorów ma niedostateczne przygotowanie sprzedawców do fachowego doradztwa, co w praktyce sprowadza się do przekazywania parametrów produktu, które można znaleźć w katalogu producenta. Instalatorom brakuje natomiast pomocy sprzedawców w zakresie najnowszych rozwiązań, zwłaszcza jeśli chodzi o kotły spełniające wymagania 5 klasy i w zakresie emisji. Oznacza to, że producenci nie do końca skutecznie informują instalatorów o kwestiach środowiskowych i doborze kotłów. A jeśli to robią, to nie docierają efektywnie do wszystkich potencjalnych odbiorców swoich marek. Jak wynika z badania, oczekiwania instalatorów względem doradztwa dotyczącego kotłów bardziej przyjaznych środowisku są duże i można się spodziewać, że z uwagi na zmieniające się przepisy będą jeszcze większe.

Z analizy Instytutu Keralla Research wynika, że instalatorzy kotłów na paliwa stałe to grupa zawodowa, która chętnie uczestniczy w branżowych szkoleniach. Już ponad 83% instalatorów potwierdza, że bierze w nich udział, z czego blisko połowa robi to nawet kilka razy w roku. Co więcej, okazuje się, że szkolenia branżowe to najbardziej zyskujące na znaczeniu tradycyjne źródło pozyskiwania informacji. 21,8% instalatorów deklaruje, że częściej niż przed trzema laty wiedzę o nowościach czerpie ze szkoleń. 55% twierdzi, że o nowościach dowiaduje się z taką samą częstotliwością jak trzy lata wcześniej, a pozostali rzadziej z nich korzystają lub nie jest to dla nich atrakcyjna forma pozyskiwania informacji o nowościach w branży.

Szerzej na www.keralla.pl.

Aktualność pochodzi z: miesięcznika Rynek Instalacyjny 3/2018

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie

Obejrzyj film i poznaj metodę na energooszczędne ogrzewanie »

nagrzewnice

Film opowiada o ludzkiej pasji oraz ciężkiej pracy, prowadzącej do sukcesu, który nie byłby możliwy bez zapewnienia jednej z podstawowych ludzkich potrzeb (...) czytam więcej »


 



Dlaczego warto wybrać klimatyzatory kasetonowe » Klimatyzator zamiast oczyszczacza powietrza »
klimatyzator kasetonowy  klimatyzator
W klimatyzatorach kasetonowych został przygotowany wlot świeżego powietrza, aby wygodnie połączyć się z kanałem wentylacyjnym (...) czytam więcej » Kurtyny powietrzne to idealne rozwiązanie dla zachowania komfortowego klimatu w pomieszczeniach handlowych i (...) czytam więcej »

 


Zarabiaj na bezinwazyjnej renowacji rur kanalizacyjnych!

bezinwazyjna renowacja rur

Zadzwoń 733 11 88 00

i dowiedz się więcej »


 


Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »

zaślepka


TV Rynek Instalacyjny


 tv rynek instalacyjny
9/2018

Aktualny numer:

Rynek Instalacyjny 9/2018
W miesięczniku m.in.:
  • - Badania laboratoryjne - nowy standard w branży?
  • - Gazowe promienniki podczerwieni
Zobacz szczegóły
DAB PUMPS POLAND Sp. z o.o. DAB PUMPS POLAND Sp. z o.o.
DAB oferuje innowacyjne rozwiązania technologiczne , zapewniające niezawodność, efektywność oraz optymalizację zużycia energii w...
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright © 2011 - 2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl