Załóż konto na portalu i bezpłatnie pobierz wydanie Rynku Instalacyjnego 7-8/2019 

Poszerzamy portfolio o energooszczędne rozwiązania

Zbigniew Gonsior, dyrektor sprzedaży i marketingu FFERRO
Zbigniew Gonsior, dyrektor sprzedaży i marketingu FFERRO
Fot. FERRO

Rozmowa ze Zbigniewem Gonsiorem, dyrektorem sprzedaży i marketingu FERRO.

Rok 2014 zaczął się w FERRO od znaczących zmian personalnych, czy może Pan je skomentować?

  • Istotnie, z początkiem roku rozstał się z firmą Jan Gniadek, jeden z jej założycieli i współwłaściciel, rezygnując z funkcji wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej FERRO S.A. W ten sposób zmieniła się struktura właścicielska firmy, a kilkanaście procent akcji spółki, którymi dysponował pan Gniadek, zasiliło portfel funduszy inwestycyjnych.

    Przewodniczącym Rady Nadzorczej pozostaje Andrzej Hołój. Po odejściu Jana Gniadka, w celu wzmocnienia Rady Nadzorczej, w czerwcu 2014 r. na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Spółki powołano Zbigniewa Rogóża na niezależnego członka Rady. To jednak nie koniec zmian personalnych – również w czerwcu Przemysław Szczygieł złożył rezygnację ze stanowiska dyrektora handlowego i wiceprezesa zarządu, a Rada Nadzorcza, przyjmując ją, zdecydowała o pozostawieniu Zarządu w trzyosobowym składzie.

    I tak Aneta Raczek pozostaje prezesem zarządu, Artur Depta – wiceprezesem zarządu, dyrektorem finansowym i administracyjnym, a ja – wiceprezesem zarządu, dyrektorem sprzedaży i marketingu.

Przeczytaj także: Pierwszy w Europie Certyfikat EU Ecolabel dla baterii Ferro >>

Przybyło Panu w takim razie obowiązków. Jakie będą Pana pierwsze posunięcia na nowym, podwójnym stanowisku dyrektora sprzedaży i marketingu?

  • To nie do końca nowa dla mnie sytuacja, bo już wcześniej, zajmując się marketingiem, odpowiadałem równocześnie za organizację sprzedaży na rynkach zagranicznych, a teraz doszedł rynek polski. Jest to świetna okazja do przyjrzenia się, jak funkcjonuje handel tradycyjny będący wciąż filarem gospodarki, zwłaszcza w naszej branży.

    Razem z Damianem Majerem, nowo powołanym dyrektorem ds. sprzedaży hurtowej, podjęliśmy działania mające na celu poprawę dostępności asortymentu FERRO w sieciach, punktach sprzedaży hurtowej oraz grupach zakupowych. To dla nas bardzo ważni odbiorcy, ponieważ stanowią w tym modelu sprzedaży źródło zaopatrzenia dla mniejszych hurtowni, instalatorów oraz sklepów detalicznych.

    Dlatego priorytetem jest dla nas poprawa jakości obsługi klientów hurtowych, zarówno w zakresie operacyjnym (promocje, programy lojalnościowe etc.), jak i strategicznym. Dążymy do usprawnienia działań logistycznych, zwiększenia dostępności towaru i skrócenia czasu jego dostawy.

Przeczytaj także: must have 2014 dla baterii Cassino VerdeLine Plus >>

Jak z perspektywy lat ocenia Pan funkcjonowanie w branży na coraz trudniejszym rynku? Jak FERRO przygotowuje się na nadejście spodziewanego ożywienia gospodarczego?

  • Z trudnym rynkiem i jego charakterystyką – mniej pieniędzy w obiegu, nieprzewidywalność zachowań konsumenckich, coraz dłuższe okresy stagnacji gospodarczej i krótsze względnego ożywienia – mamy do czynienia od dobrych 10 lat, więc można powiedzieć, że zdążyliśmy się do takiej rzeczywistości przyzwyczaić.

    Jak widać, model biznesu, który realizuje FERRO, zapewnia spółce stabilność, dobre wyniki ekonomiczne i dynamiczny rozwój rynków eksportowych. Mamy do tego odpowiednie zaplecze – czeską fabrykę Novaservis, która pozwoliła Grupie zoptymalizować produkcję i z powodzeniem obsługuje nie tylko rynek środkowoeuropejski, ale także rynki zachodnie.

    Również w zakresie oferty mamy mocne argumenty: inwestujemy w rozwój innowacyjnych technologii i produktów ekologicznych – baterii i natrysków oszczędzających wodę (FERRO otrzymało pierwszy w Europie prestiżowy certyfikat EU Ecolabel w kategorii armatura sanitarna), a także poszerzamy portfolio o energooszczędne rozwiązania dla instalacji grzewczych przeznaczonych dla budownictwa jednorodzinnego.

    Przed nami kolejne wdrożenia: sanitarna armatura bezdotykowa i czasowa przeznaczona dla budynków użyteczności publicznej, nowa oferta zlewozmywaków czy rewelacyjny produkt – wielowarstwowa rura PEX-AL-PEX mająca zastosowanie między innymi w instalacjach wody pitnej, ogrzewania podłogowego i c.o.
Chcesz być na bieżąco? Czytaj nasz newsletter!
   06.08.2014

Komentarze

(0)

Wybrane dla Ciebie

 


Dobierz grzejniki do pomp ciepła i kondensatorów »


 



Poznaj nowoczesne rozwiązania sieci preizolowanych »

Jaki materiał dobrać by nie tracić energii »
przewody preizolowane pompa wodna
jestem na bieżąco » korzystam z udogodnień »

 



Czy są nowe technologie w systemach ogrzewania podłogowego »


wiem więcej »

 



Jak wygenerować oszczędności stosując pompę woda/powietrze »

Poznaj korzyści płynące ze stosowania pomp wodnych »
rozwiązania pomiarowe pompa wodna
jestem na bieżąco » korzystam z udogodnień »

 


Dołącz do klubu instalatora! Korzytaj z rabatów  »

strefa instalatora

 



Czy w dzisiejszych czasach rozwiązania pomiarowe śą wystarczające »

Pompy ciepła opracowane z myślą o nowych wymaganiach »
rozwiązania pomiarowe pompy ciepła
jestem na bieżąco » korzystam z udogodnień »

 


Jesteś instalatorem ale elektryka nie jest Ci obca? Dołącz do klubu »

klub instalatora

 



Poznaj nowe zastosowanie pomp w pralniach przemysłowych »

Skorzystaj z najtańszego programu do sporządzania świadectw energetycznych budynku »
wentylacja klatki schodwej program do rozliczeń
jestem na bieżąco »  korzystam z udogodnień »

 


Poznaj najważniejsze cechy użytkowe centrali rekuperacyjnej »

centrale rekuperacyjne

 



Szybka i sprawna kanalizacja pomieszczeń w domu jednorodzinnym » Jak zabezpieczyć kocioł po sezonie grzewczym »
kanalizacja inwentaryzacja kotla grzewczego
wiem więcej » poznaj dziś »

 


Jak działa nowoczesna studnia wodomierzowa »

studnia wodomierzowa zastosowanie

 



"Less waste" pod kątem instalatora - na co zwrócić uwagę » Za pomocą jakiego urządzenia podnieść ciśnienie wody w budynku mieszkalnym »
grzejnik armatura pompa
wiem więcej » spróbuj już dziś »

 


Ekspert Budowlany - zlecenia

Dodaj komentarz
Nie jesteś zalogowany - zaloguj się lub załóż konto. Dzięki temu uzysksz możliwość obserwowania swoich komentarzy oraz dostęp do treści i możliwości dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników naszego portalu... dowiedz się więcej »

zaślepka


TV Rynek Instalacyjny


 tv rynek instalacyjny
5/2020

Aktualny numer:

Rynek Instalacyjny 5/2020
W miesięczniku m.in.:
  • - Wod-kan w inteligentnych budynkach
  • - Klimatyzatory – nowości i innowacje
Zobacz szczegóły
Dom Wydawniczy MEDIUM Rzetelna Firma
Copyright © 2011 - 2012 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
realizacja i CMS: omnia.pl