RynekInstalacyjny.pl

Zaawansowane wyszukiwanie

Trendy marketingowe wśród producentów materiałów budowlanych w 2023

BIM ALLY Sp. z o. o. | 2023-03-24

W dzisiejszych czasach marketing stał się jednym z najważniejszych narzędzi w promowaniu biznesu. Branża budowlana, która jeszcze kilka lat temu była dość konserwatywna w swoich podejściach do reklamy i promocji, obecnie w coraz większym stopniu korzysta z różnych form działań marketingowych. Jakie grupy docelowe są najistotniejsze według przedstawicieli firm produkujących materiały budowlane? Z jakich narzędzi do optymalizacji działań marketingowych korzystają? Jakie poparcie ma technologia BIM w przedsiębiorstwach różnej wielkości? Na te i więcej pytań odpowie pierwsze w Polsce badanie „Trendy marketingowe wśród producentów materiałów budowlanych” przeprowadzone przez BIM ALLY Sp. z o.o. wspólnie z Wydziałem Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej w obrębie branży B2B.

treść sponsorowana

Metodyka i respondenci

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAVI (Computer Assisted Web Interview) na grupie 107 osób, z których ostatecznej analizie poddano 105. Pozostałe 2 ze względu na słaby wynik jakości zostało odrzuconych.  Ankieta składająca się z 18 pytań kierowana była do właścicieli, prezesów, dyrektorów oraz kierowników polskich firm produkujących materiały budowlane, a kryterium doboru stanowiły dwie zmienne tj. stanowisko oraz branża respondenta.

Spośród próby badawczej, większość, czyli 68,57%, stanowili przedstawiciele firm dużych (zatrudniających 250 i więcej pracowników) oraz średnich (zatrudniających od 50 do 249 pracowników). Małych przedsiębiorstw (od 10 do 49 pracowników) oraz mikro (do 9) było odpowiednio 23,81% oraz 7,62%.

Wyniki

Grupy docelowe

Grupą docelową o największym priorytecie wskazanym przez badanych okazali się dystrybutorzy (32,38%) oraz projektanci (architekci, inżynierowie; 27,62%). Może to wynikać z faktu, iż w branży budowlanej coraz bardziej popularnym tematem staje się BIM (Building Information Modeling), który w coraz szerszym stopniu pojawia się w całym łańcuchu wartości procesu inwestycyjnego.  Warto również zwrócić uwagę na to, że dystrybutorzy oraz projektanci to grupa, która ma bezpośredni kontakt z inwestorami, dla których ich opinia oraz sugestie są niezwykle ważne w całym procesie podejmowania decyzji zakupowych. Materiały budowlane to grupa produktów wybieralnych, których konsument nie kupuje w sposób ciągły, a więc też nie posiada bieżącej wiedzy na ich temat i w związku z tym, potrzebuje wsparcia profesjonalisty.

Kanały i narzędzia komunikacji

Badane przedsiębiorstwa korzystają zarówno z kanałów offline, jak i online. Jednak, nie jest to niespodzianką, że najchętniej wykorzystywanym kanałem jest kanał online, a dokładniej strona internetowa. Regularnie korzysta z niej aż 48,57% badanych. Na drugim miejscu respondenci wskazali media społecznościowe, z których korzysta regularnie o 10 p.p. mniej firm, niż w przypadku strony internetowej. Średnią zaniżają makro i średnie firmy, wśród których odsetek korzystających wynosi odpowiednio 25% i 39%. Pierwszą trójkę najczęściej wykorzystywanych kanałów zamyka marketing bezpośredni ze średnią 3.31. Najmniejszą popularnością za to odznaczają się cyfrowa reklama displayowa, z której regularnie korzystanie deklaruje nieco ponad 10% respondentów oraz marketing społecznie odpowiedzialny, wykorzystywany regularnie jedynie przez jednego z respondentów.

Optymalizacja i budżet działań marketingowych

W badaniu „Trendy marketingowe wśród producentów materiałów budowlanych” został przeanalizowany również obszar optymalizacji i budżetu działań marketingowych. Można zauważyć, że zdecydowanie najpopularniejszym narzędziem do optymalizacji działań marketingowych jest CMS, czyli zarządzanie treścią na stronie internetowej. Korzysta z niego aż 67,31% firm. Za to drugie i trzecie miejsce zajmują następująco narzędzia do zarządzania Social Media (56,73%) oraz narzędzia SEO (55,77%). Co ciekawe, niespełna 5% badanych firm nie używa żadnych narzędzi w celu optymalizacji działań marketingowych.
Jeżeli chodzi o budżet, przedsiębiorstwa przeznaczają bardzo różne środki na działalność marketingową. Najwięcej badanych deklaruje, że ich roczny budżet marketingowy wynosi w przedziałach do 25 tys. zł oraz między 26 a 50 tys. zł. Należy zwrócić uwagę na to, że są również podmioty, których wydatki przekraczają kwotę rzędu 2 mln. zł.

BIM i zarządzanie produktem

W ostatnich latach można zauważyć dynamiczny rozwój technologii BIM wśród polskiej branży budowlanej. Coraz więcej firm decyduje się na zastosowanie tej nowoczesnej metody zarządzania projektem i procesem budowlanym. Badanie wskazało, że nieuchronność digitalizacji dostrzegają w znacznie większym stopniu duże firmy. Nieco ponad 12% badanych przedsiębiorstw wskazało, że już wdrożyło BIM, a 10% kolejnych, że jest na etapie wdrażania. Bardzo istotną informacją jest również to, że aż 46,67% producentów zamierza rozpocząć proces wdrażania w najbliższych 2-3 latach. Powodem tak licznego zainteresowania procesem wdrażania technologii BIM może być to, że coraz więcej projektów wymaga stosowania tej technologii. Nieuniknionym staje się fakt, że już wkrótce producenci materiałów budowlanych, którzy nie posiadają swoich produktów w formie parametrycznych modeli, w wielu przypadkach, po prostu nie będą mogli uczestniczyć w przetargach.

Partnerami badania byli: Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej, Wydział Budownictwa i Nauk o Środowisku Politechniki Białostockiej, Stowarzyszenie Producentów Silikatów „Białe Murowanie”, Związek Pracodawców Producentów Materiałów Dla Budownictwa, Krajowe Zrzeszenie Producentów Materiałów Budowlanych CERBUD, Stowarzyszenie Producentów Betonów, Polski Klaster Budowlany a także partnerzy medialni: Builder, Rynek Instalacji, Izolacje.com.pl

Prezentowane dane są jedynie wycinkiem opracowanego dokumentu. Pełna jego wersja opisuje wiele dodatkowych obszarów uwzględniających krzyżową analizę odpowiedzi. Wskazuje ona między innymi jak na dane pytania odpowiadali przedstawiciele firm różnej wielkości.

Pełna wersja raportu dostępna jest na stronie www.bimally.pl/raporty/trendy-marketingowe

Komentarze

Powiązane

BIM ALLY Sp. z o. o. Poznaj marketingowe tajniki branży budowlanej!

Poznaj marketingowe tajniki branży budowlanej! Poznaj marketingowe tajniki branży budowlanej!

W listopadzie 2022 roku firma BIM ALLY Sp. z o.o. wspólnie z Wydziałem Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej przeprowadzili pierwsze w Polsce badanie, którego celem było poznanie podejścia...

W listopadzie 2022 roku firma BIM ALLY Sp. z o.o. wspólnie z Wydziałem Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej przeprowadzili pierwsze w Polsce badanie, którego celem było poznanie podejścia producentów materiałów budowlanych do marketingu. Chcesz dowiedzieć się, jakie grupy docelowe mają największy priorytet dla badanych albo z jakich narzędzi do optymalizacji działań marketingowych korzystają? A może zastanawiasz się, jakie poparcie ma technologia BIM wśród przedsiębiorstw różnej wielkości?

Wybrane dla Ciebie

100% wydajności grzewczej w bardzo niskiej temperaturze »

100% wydajności grzewczej w bardzo niskiej temperaturze » 100% wydajności grzewczej w bardzo niskiej temperaturze »

Dołącz do grona elektro - wykonawców »

Dołącz do grona elektro - wykonawców » Dołącz do grona elektro - wykonawców  »

Bezpłatny audyt fotowoltaiki »

Bezpłatny audyt fotowoltaiki » Bezpłatny audyt fotowoltaiki  »

Czego nie może zabraknąć w elektro narzędziach »

Czego nie może zabraknąć w elektro narzędziach » Czego nie może zabraknąć w elektro narzędziach  »

Czego może brakować w kominie?

Czego może brakować w kominie? Czego może brakować w kominie?

Jak zminimalizować stratę energii w układach wentylacyjnych »

Jak zminimalizować stratę energii w układach wentylacyjnych » Jak zminimalizować stratę energii w układach wentylacyjnych »

Co zrobić by zatrzymać ciepło w domu »

Co zrobić by zatrzymać ciepło w domu » Co zrobić by zatrzymać ciepło w domu  »

Od czego zacząć, gdy chcesz zabezpieczyć hale przemysłowe przed pożarem »

Od czego zacząć, gdy chcesz zabezpieczyć hale przemysłowe przed pożarem » Od czego zacząć, gdy chcesz zabezpieczyć hale przemysłowe przed pożarem »

Weź udział w Sympozjum „Razem dla OZE- szanse rozwoju branży PV” »

Weź udział w Sympozjum „Razem dla OZE- szanse rozwoju branży PV” » Weź udział w Sympozjum „Razem dla OZE- szanse rozwoju branży PV”  »

Które pompy ściekowe mogą być stosowane na dużej głębokości »

Które pompy ściekowe mogą być stosowane na dużej głębokości » Które pompy ściekowe mogą być stosowane na dużej głębokości »

Jak poprawnie zaizolować instalacje przemysłowe »

Jak poprawnie zaizolować instalacje przemysłowe » Jak poprawnie zaizolować instalacje przemysłowe  »

Jakich elementów potrzebujesz do projektu fotowoltaicznego »

Jakich elementów potrzebujesz do projektu fotowoltaicznego » Jakich elementów potrzebujesz do projektu fotowoltaicznego »

Jakie urządzenia pomogą w kontrolowaniu przepływu energii »

Jakie urządzenia pomogą w kontrolowaniu przepływu energii » Jakie urządzenia pomogą w kontrolowaniu przepływu energii  »

Zostań Instalatorem HVAC »

Zostań Instalatorem HVAC » Zostań Instalatorem HVAC  »

Jak skutecznie oczyścić instalację C.O. »

Jak skutecznie oczyścić instalację C.O. » Jak skutecznie oczyścić instalację C.O.  »

Uzyskaj zwrot z programu czyste powietrze »

Uzyskaj zwrot z programu czyste powietrze » Uzyskaj zwrot z programu czyste powietrze  »

Czy wiesz, jak utrzymać ciśnienie w wodociągu?

Czy wiesz, jak utrzymać ciśnienie w wodociągu? Czy wiesz, jak utrzymać ciśnienie w  wodociągu?

Jaki grzejnik wybrać? Stalowy czy aluminiowy?

Jaki grzejnik wybrać? Stalowy czy aluminiowy? Jaki grzejnik wybrać? Stalowy czy aluminiowy?

Jak szybko i sprawnie pozyskać elementy do systemu klimatyzacji »

Jak szybko i sprawnie pozyskać elementy do systemu klimatyzacji » Jak szybko i sprawnie pozyskać elementy do systemu klimatyzacji  »

Jak ogrzać dom ekologicznie i oszczędnie »

Jak ogrzać dom ekologicznie i oszczędnie » Jak ogrzać dom ekologicznie i oszczędnie  »

Poznaj sposób na usprawnienie opomiarowania budynku »

Poznaj sposób na usprawnienie opomiarowania budynku » Poznaj sposób na usprawnienie opomiarowania budynku »

Steruj urządzeniami z jednego miejsca

Steruj urządzeniami z jednego miejsca Steruj urządzeniami z jednego miejsca

Pompa ciepła w nowym domu, czy to się opłaca

Pompa ciepła w nowym domu, czy to się opłaca Pompa ciepła w nowym domu, czy to się opłaca

Najnowsze produkty i technologie

Kanlux SA news Polska Fabryka Kanlux

Polska Fabryka Kanlux Polska Fabryka Kanlux

Podczas realizacji inwestycji budowlanej ważnych jest wiele czynników. Jednym z nich jest terminowość i szybkość dostarczenia niezbędnych komponentów. Nie bez znaczenia jest też spełnienie (specyficznych...

Podczas realizacji inwestycji budowlanej ważnych jest wiele czynników. Jednym z nich jest terminowość i szybkość dostarczenia niezbędnych komponentów. Nie bez znaczenia jest też spełnienie (specyficznych często) wymogów projektu. Oczywiście liczy się też niezawodność, i bezawaryjność dostarczonych produktów.

IZOMIX sp. z o.o. IZOMIX SP. Z O.O. – firma stawiająca na intensywny rozwój, jakość i zadowolenie klienta!

IZOMIX SP. Z O.O. – firma stawiająca na intensywny rozwój, jakość i zadowolenie klienta! IZOMIX SP. Z O.O. – firma stawiająca na intensywny rozwój, jakość i zadowolenie klienta!

Izolacja rurociągów przemysłowych, izolacje na statkach, montaż płaszczy blaszanych czy przemysłowe instalacje chłodnicze i wentylacyjne to tylko część zagadnień, którymi zajmują się monterzy izolacji...

Izolacja rurociągów przemysłowych, izolacje na statkach, montaż płaszczy blaszanych czy przemysłowe instalacje chłodnicze i wentylacyjne to tylko część zagadnień, którymi zajmują się monterzy izolacji przemysłowych oraz blacharze. Wysokiej jakości materiały i możliwość skorzystania z fachowych porad zapewni im sklep IZOMIX.

KFA Armatura Obalamy mity o grzejniku aluminiowym

Obalamy mity o grzejniku aluminiowym Obalamy mity o grzejniku aluminiowym

Grzejniki aluminiowe są jednymi z najpopularniejszych rozwiązań stosowanych w domach i mieszkaniach. Choć są znane od lat i sprawdzone przez miliony użytkowników, to wciąż wokół nich krąży wiele mitów...

Grzejniki aluminiowe są jednymi z najpopularniejszych rozwiązań stosowanych w domach i mieszkaniach. Choć są znane od lat i sprawdzone przez miliony użytkowników, to wciąż wokół nich krąży wiele mitów oraz fałszywych przekonań. Postanowiliśmy więc obalić niektóre z nich i podzielić się wiedzą, podając kilka niezaprzeczalnych faktów.

SCHIESSL POLSKA Sp. z o.o. Świeże powietrze wolne od wirusów z klimatyzatorem Hisense Fresh Master

Świeże powietrze wolne od wirusów z klimatyzatorem Hisense Fresh Master Świeże powietrze wolne od wirusów z klimatyzatorem Hisense Fresh Master

Każdy chce, aby jego dom był bezpiecznym i zdrowym miejscem, w którym będzie czuć się bezpieczny – chroniony przed różnymi zagrożeniami pochodzącymi ze środowiska zewnętrznego. To poczucie komfortu jest...

Każdy chce, aby jego dom był bezpiecznym i zdrowym miejscem, w którym będzie czuć się bezpieczny – chroniony przed różnymi zagrożeniami pochodzącymi ze środowiska zewnętrznego. To poczucie komfortu jest związane z jakością powietrza, którym oddychasz. Dlatego tak ważne jest, aby każdego dnia zapewniać sobie i swojej rodzinie czyste i świeże powietrze. Tu z pomocą przychodzi innowacyjny i inteligentny klimatyzator Hisense Fresh Master.

BMETERS POLSKA sp. z o.o. news HYDROCAL M4 RADIO

HYDROCAL M4 RADIO HYDROCAL M4 RADIO

HYDROCAL M4 RADIO to ciepłomierz kompaktowy typu combo do pomiaru energii ciepła i chłodu. W standardzie ma wbudowany moduł radiowy WMBUS i LoRAWAN, oraz interfejs NFC służący do konfiguracji.

HYDROCAL M4 RADIO to ciepłomierz kompaktowy typu combo do pomiaru energii ciepła i chłodu. W standardzie ma wbudowany moduł radiowy WMBUS i LoRAWAN, oraz interfejs NFC służący do konfiguracji.

Kanlux SA news TEKNO – oszczędność czasu, łatwość montażu

TEKNO – oszczędność czasu, łatwość montażu TEKNO – oszczędność czasu, łatwość montażu

MOWION to marka osprzętu elektroinstalacyjnego stworzona przez Kanlux. Oferujemy w niej rozwiązania nie tylko do wnętrz, ale również zewnętrzne. Do tych zadań przeznaczyliśmy serię TEKNO.

MOWION to marka osprzętu elektroinstalacyjnego stworzona przez Kanlux. Oferujemy w niej rozwiązania nie tylko do wnętrz, ale również zewnętrzne. Do tych zadań przeznaczyliśmy serię TEKNO.

Copyright © 2004-2019 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
Portal Budowlany - rynekinstalacyjny.pl

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies. Nim Państwo zaczną korzystać z naszego serwisu prosimy o zapoznanie się z naszą polityką prywatności oraz Informacją o Cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności oraz Informacji o Cookies. Administratorem Państwa danych osobowych jest Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K., nr KRS: 0000537655, z siedzibą w 04-112 Warszawa, ul. Karczewska 18, tel. +48 22 810-21-24, właściciel strony www.rynekinstalacyjny.pl. Twoje Dane Osobowe będą chronione zgodnie z wytycznymi polityki prywatności www.rynekinstalacyjny.pl oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r i z Ustawą o ochronie danych osobowych Dz.U. 2018 poz. 1000 z dnia 10 maja 2018r.