RynekInstalacyjny.pl

Zaawansowane wyszukiwanie

Trendy marketingowe wśród producentów materiałów budowlanych w 2023

BIM ALLY Sp. z o. o. | 2023-03-24

W dzisiejszych czasach marketing stał się jednym z najważniejszych narzędzi w promowaniu biznesu. Branża budowlana, która jeszcze kilka lat temu była dość konserwatywna w swoich podejściach do reklamy i promocji, obecnie w coraz większym stopniu korzysta z różnych form działań marketingowych. Jakie grupy docelowe są najistotniejsze według przedstawicieli firm produkujących materiały budowlane? Z jakich narzędzi do optymalizacji działań marketingowych korzystają? Jakie poparcie ma technologia BIM w przedsiębiorstwach różnej wielkości? Na te i więcej pytań odpowie pierwsze w Polsce badanie „Trendy marketingowe wśród producentów materiałów budowlanych” przeprowadzone przez BIM ALLY Sp. z o.o. wspólnie z Wydziałem Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej w obrębie branży B2B.

treść sponsorowana

Metodyka i respondenci

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAVI (Computer Assisted Web Interview) na grupie 107 osób, z których ostatecznej analizie poddano 105. Pozostałe 2 ze względu na słaby wynik jakości zostało odrzuconych.  Ankieta składająca się z 18 pytań kierowana była do właścicieli, prezesów, dyrektorów oraz kierowników polskich firm produkujących materiały budowlane, a kryterium doboru stanowiły dwie zmienne tj. stanowisko oraz branża respondenta.

Spośród próby badawczej, większość, czyli 68,57%, stanowili przedstawiciele firm dużych (zatrudniających 250 i więcej pracowników) oraz średnich (zatrudniających od 50 do 249 pracowników). Małych przedsiębiorstw (od 10 do 49 pracowników) oraz mikro (do 9) było odpowiednio 23,81% oraz 7,62%.

Wyniki

Grupy docelowe

Grupą docelową o największym priorytecie wskazanym przez badanych okazali się dystrybutorzy (32,38%) oraz projektanci (architekci, inżynierowie; 27,62%). Może to wynikać z faktu, iż w branży budowlanej coraz bardziej popularnym tematem staje się BIM (Building Information Modeling), który w coraz szerszym stopniu pojawia się w całym łańcuchu wartości procesu inwestycyjnego.  Warto również zwrócić uwagę na to, że dystrybutorzy oraz projektanci to grupa, która ma bezpośredni kontakt z inwestorami, dla których ich opinia oraz sugestie są niezwykle ważne w całym procesie podejmowania decyzji zakupowych. Materiały budowlane to grupa produktów wybieralnych, których konsument nie kupuje w sposób ciągły, a więc też nie posiada bieżącej wiedzy na ich temat i w związku z tym, potrzebuje wsparcia profesjonalisty.

Kanały i narzędzia komunikacji

Badane przedsiębiorstwa korzystają zarówno z kanałów offline, jak i online. Jednak, nie jest to niespodzianką, że najchętniej wykorzystywanym kanałem jest kanał online, a dokładniej strona internetowa. Regularnie korzysta z niej aż 48,57% badanych. Na drugim miejscu respondenci wskazali media społecznościowe, z których korzysta regularnie o 10 p.p. mniej firm, niż w przypadku strony internetowej. Średnią zaniżają makro i średnie firmy, wśród których odsetek korzystających wynosi odpowiednio 25% i 39%. Pierwszą trójkę najczęściej wykorzystywanych kanałów zamyka marketing bezpośredni ze średnią 3.31. Najmniejszą popularnością za to odznaczają się cyfrowa reklama displayowa, z której regularnie korzystanie deklaruje nieco ponad 10% respondentów oraz marketing społecznie odpowiedzialny, wykorzystywany regularnie jedynie przez jednego z respondentów.

Optymalizacja i budżet działań marketingowych

W badaniu „Trendy marketingowe wśród producentów materiałów budowlanych” został przeanalizowany również obszar optymalizacji i budżetu działań marketingowych. Można zauważyć, że zdecydowanie najpopularniejszym narzędziem do optymalizacji działań marketingowych jest CMS, czyli zarządzanie treścią na stronie internetowej. Korzysta z niego aż 67,31% firm. Za to drugie i trzecie miejsce zajmują następująco narzędzia do zarządzania Social Media (56,73%) oraz narzędzia SEO (55,77%). Co ciekawe, niespełna 5% badanych firm nie używa żadnych narzędzi w celu optymalizacji działań marketingowych.
Jeżeli chodzi o budżet, przedsiębiorstwa przeznaczają bardzo różne środki na działalność marketingową. Najwięcej badanych deklaruje, że ich roczny budżet marketingowy wynosi w przedziałach do 25 tys. zł oraz między 26 a 50 tys. zł. Należy zwrócić uwagę na to, że są również podmioty, których wydatki przekraczają kwotę rzędu 2 mln. zł.

BIM i zarządzanie produktem

W ostatnich latach można zauważyć dynamiczny rozwój technologii BIM wśród polskiej branży budowlanej. Coraz więcej firm decyduje się na zastosowanie tej nowoczesnej metody zarządzania projektem i procesem budowlanym. Badanie wskazało, że nieuchronność digitalizacji dostrzegają w znacznie większym stopniu duże firmy. Nieco ponad 12% badanych przedsiębiorstw wskazało, że już wdrożyło BIM, a 10% kolejnych, że jest na etapie wdrażania. Bardzo istotną informacją jest również to, że aż 46,67% producentów zamierza rozpocząć proces wdrażania w najbliższych 2-3 latach. Powodem tak licznego zainteresowania procesem wdrażania technologii BIM może być to, że coraz więcej projektów wymaga stosowania tej technologii. Nieuniknionym staje się fakt, że już wkrótce producenci materiałów budowlanych, którzy nie posiadają swoich produktów w formie parametrycznych modeli, w wielu przypadkach, po prostu nie będą mogli uczestniczyć w przetargach.

Partnerami badania byli: Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej, Wydział Budownictwa i Nauk o Środowisku Politechniki Białostockiej, Stowarzyszenie Producentów Silikatów „Białe Murowanie”, Związek Pracodawców Producentów Materiałów Dla Budownictwa, Krajowe Zrzeszenie Producentów Materiałów Budowlanych CERBUD, Stowarzyszenie Producentów Betonów, Polski Klaster Budowlany a także partnerzy medialni: Builder, Rynek Instalacji, Izolacje.com.pl

Prezentowane dane są jedynie wycinkiem opracowanego dokumentu. Pełna jego wersja opisuje wiele dodatkowych obszarów uwzględniających krzyżową analizę odpowiedzi. Wskazuje ona między innymi jak na dane pytania odpowiadali przedstawiciele firm różnej wielkości.

Pełna wersja raportu dostępna jest na stronie www.bimally.pl/raporty/trendy-marketingowe

Komentarze

Powiązane

BIM ALLY Sp. z o. o. Poznaj marketingowe tajniki branży budowlanej!

Poznaj marketingowe tajniki branży budowlanej! Poznaj marketingowe tajniki branży budowlanej!

W listopadzie 2022 roku firma BIM ALLY Sp. z o.o. wspólnie z Wydziałem Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej przeprowadzili pierwsze w Polsce badanie, którego celem było poznanie podejścia...

W listopadzie 2022 roku firma BIM ALLY Sp. z o.o. wspólnie z Wydziałem Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej przeprowadzili pierwsze w Polsce badanie, którego celem było poznanie podejścia producentów materiałów budowlanych do marketingu. Chcesz dowiedzieć się, jakie grupy docelowe mają największy priorytet dla badanych albo z jakich narzędzi do optymalizacji działań marketingowych korzystają? A może zastanawiasz się, jakie poparcie ma technologia BIM wśród przedsiębiorstw różnej wielkości?

Wybrane dla Ciebie

Poznaj mechanizm, który gwarantuje cichą pracę pompy ciepła »

Poznaj mechanizm, który gwarantuje cichą pracę pompy ciepła » Poznaj mechanizm, który gwarantuje cichą pracę pompy ciepła »

Łatwy montaż systemów podtynkowych? Przekonaj się »

Łatwy montaż systemów podtynkowych? Przekonaj się » Łatwy montaż systemów podtynkowych? Przekonaj się »

Czy wiesz, co skutecznie zadba o instalacje CO? »

Czy wiesz, co skutecznie zadba o instalacje CO? » Czy wiesz, co skutecznie zadba o instalacje CO? »

Jesteś Instalatorem? Nie czekaj, odbieraj nagrody »

Jesteś Instalatorem? Nie czekaj, odbieraj nagrody » Jesteś Instalatorem? Nie czekaj, odbieraj nagrody »

Czego jeszcze nie wiesz o pompach ciepła »

Czego jeszcze nie wiesz o pompach ciepła » Czego jeszcze nie wiesz o pompach ciepła »

Zdradzamy skuteczne sposoby chłodzenia instalacji »

Zdradzamy skuteczne sposoby chłodzenia instalacji » Zdradzamy skuteczne sposoby chłodzenia instalacji »

Czy wiesz, jakich elementów potrzebujesz do projektu fotowoltaicznego? »

Czy wiesz, jakich elementów potrzebujesz do projektu fotowoltaicznego? » Czy wiesz, jakich elementów potrzebujesz do projektu fotowoltaicznego? »

Dobierz odpowiedni zawór do instalacji »

Dobierz odpowiedni zawór do instalacji » Dobierz odpowiedni zawór do instalacji »

Sposób na oszczędne ogrzewanie domu »

Sposób na oszczędne ogrzewanie domu » Sposób na oszczędne ogrzewanie domu »

Jakie korzyści dla instalatora »

Jakie korzyści dla instalatora » Jakie korzyści dla instalatora »

Firmy zdradzają sposób na inteligentne ogrzewanie domu »

Firmy zdradzają sposób na inteligentne ogrzewanie domu » Firmy zdradzają sposób na inteligentne ogrzewanie domu »

Zobacz jak profesjonaliści pomagają sobie w projektowaniu instalacji »

Zobacz jak profesjonaliści pomagają sobie w projektowaniu instalacji » Zobacz jak profesjonaliści pomagają sobie w projektowaniu instalacji »

Przeprowadź bezpłatny audyt fotowoltaiki »

Przeprowadź bezpłatny audyt fotowoltaiki » Przeprowadź bezpłatny audyt fotowoltaiki »

Poznaj skuteczne metody odprowadzania spalin »

Poznaj skuteczne metody odprowadzania spalin » Poznaj skuteczne metody odprowadzania spalin »

Czy istnieją naturalne czynniki chłodzące? »

Czy istnieją naturalne czynniki chłodzące? » Czy istnieją naturalne czynniki chłodzące? »

Jakie rozdzielacze do ogrzewania podłogowego poleciłby ekspert? »

Jakie rozdzielacze do ogrzewania podłogowego poleciłby ekspert? » Jakie rozdzielacze do ogrzewania podłogowego poleciłby ekspert? »

Odkryj nowy sposób próżniowania »

Odkryj nowy sposób próżniowania » Odkryj nowy sposób próżniowania »

Poznaj metody na prawidłową wentylację pomieszczeń przemysłowych »

Poznaj metody na prawidłową wentylację pomieszczeń przemysłowych » Poznaj metody na prawidłową wentylację pomieszczeń przemysłowych »

Zapoznaj się z tematem: przyszłość paliw gazowych w gospodarce »

Zapoznaj się z tematem: przyszłość paliw gazowych w gospodarce » Zapoznaj się z tematem: przyszłość paliw gazowych w gospodarce »

Dołącz do grona super instalatorów »

Dołącz do grona super instalatorów » Dołącz do grona super instalatorów »

Która pompa zapewni stałe ciśnienie wody w kranie »

Która pompa zapewni stałe ciśnienie wody w kranie » Która pompa zapewni stałe ciśnienie wody w kranie »

Podpowiadamy, jaki grzejnik zainstalować w pomieszczeniu »

Podpowiadamy, jaki grzejnik zainstalować w pomieszczeniu » Podpowiadamy, jaki grzejnik zainstalować w pomieszczeniu »

Pobierz tabelę z parametrami armatury ogrodowej »

Pobierz tabelę z parametrami armatury ogrodowej » Pobierz tabelę z parametrami armatury ogrodowej »

Poznaj, nowe rozwiązania w projektowaniu instalacji »

Poznaj, nowe rozwiązania w projektowaniu instalacji » Poznaj, nowe rozwiązania w projektowaniu instalacji »

Które płyty styropianowe mają najwyższy wskaźnik energooszczędności »

Które płyty styropianowe mają najwyższy wskaźnik energooszczędności » Które płyty styropianowe mają najwyższy wskaźnik energooszczędności »

Najnowsze produkty i technologie

REGULUS-system Wójcik s.j. Gorący temat: Chłodzenie grzejnikami ściennymi lub grzejnikami podłogowymi kanałowymi

Gorący temat: Chłodzenie grzejnikami ściennymi lub grzejnikami podłogowymi kanałowymi Gorący temat:  Chłodzenie grzejnikami ściennymi lub grzejnikami podłogowymi kanałowymi

Zimowy sezon grzewczy to myślenie o tym, żeby było odpowiednio ciepło, natomiast sezon letni to myślenie o tym, żeby nie było za ciepło. Szybkie zmiany między ekstremalnymi zjawiskami jak nawalne deszcze...

Zimowy sezon grzewczy to myślenie o tym, żeby było odpowiednio ciepło, natomiast sezon letni to myślenie o tym, żeby nie było za ciepło. Szybkie zmiany między ekstremalnymi zjawiskami jak nawalne deszcze z groźnymi burzami i silnym wiatrem, po nich susze, długotrwałe upały, potem znaczne spadki temperatury, powodują że domy i miejsca pracy należy dostosowywać do znacznych wahań temperatur.

SCHIESSL POLSKA Sp. z o.o. news Klimatyzacja Hisense RAC – nowe ulotki

Klimatyzacja Hisense RAC – nowe ulotki Klimatyzacja Hisense RAC – nowe ulotki

Nowa odsłona ulotek klimatyzacji Hisense!

Nowa odsłona ulotek klimatyzacji Hisense!

HOMEKONCEPT Etapy budowy domu – o czym trzeba pamiętać? Sprawdź!

Etapy budowy domu – o czym trzeba pamiętać? Sprawdź! Etapy budowy domu – o czym trzeba pamiętać? Sprawdź!

Budowa domu to złożony proces, który wymaga nie tylko zaangażowania finansowego, ale także dokładnego planowania i przestrzegania określonych etapów. Proces ten obejmuje szereg kroków, począwszy od wyboru...

Budowa domu to złożony proces, który wymaga nie tylko zaangażowania finansowego, ale także dokładnego planowania i przestrzegania określonych etapów. Proces ten obejmuje szereg kroków, począwszy od wyboru terenu, poprzez projektowanie, realizację prac budowlanych, aż po prace wykończeniowe. W poniższym artykule przedstawimy kompleksowy przegląd poszczególnych etapów budowy domu, podkreślając ich znaczenie i wpływ na ostateczny kształt oraz funkcjonalność budynku. Zapraszamy do lektury!

Panasonic Marketing Europe GmbH Sp. z o.o. news Nowa generacja komercyjnych rozwiązań grzewczo-chłodzących firmy Panasonic

Nowa generacja komercyjnych rozwiązań grzewczo-chłodzących firmy Panasonic Nowa generacja komercyjnych rozwiązań grzewczo-chłodzących firmy Panasonic

Panasonic Heating & Cooling Solutions jest zaangażowany w dostarczanie najwyższej jakości rozwiązań grzewczych i chłodzących do zastosowań komercyjnych, zapewniających maksymalną wydajność.

Panasonic Heating & Cooling Solutions jest zaangażowany w dostarczanie najwyższej jakości rozwiązań grzewczych i chłodzących do zastosowań komercyjnych, zapewniających maksymalną wydajność.

Euroterm Dodatkowe zyski od Euroterm24.pl

Dodatkowe zyski od Euroterm24.pl Dodatkowe zyski od Euroterm24.pl

Każdy fachowiec, gdy myśli o hydraulice, kotłach i łazienkach, prawdopodobnie widzi rury, zawory i narzędzia – codziennie towarzyszące jego pracy. W tym gorącym sezonie Euroterm24.pl wspiera fachowców...

Każdy fachowiec, gdy myśli o hydraulice, kotłach i łazienkach, prawdopodobnie widzi rury, zawory i narzędzia – codziennie towarzyszące jego pracy. W tym gorącym sezonie Euroterm24.pl wspiera fachowców w tej rutynie, przygotowując specjalną ofertę handlową z rozgrzewającymi nagrodami za zakupy. To akcja, która sprawi, że praca każdego instalatora będzie prosta, łatwa i… przyniesie dodatkowe zyski.

SCHIESSL POLSKA Sp. z o.o. Schiessl Polska rusza z kampanią video o klimatyzatorach i pompach ciepła Hisense – „Hisense – Twój naturalny wybór”

Schiessl Polska rusza z kampanią video o klimatyzatorach i pompach ciepła Hisense – „Hisense – Twój naturalny wybór” Schiessl Polska rusza z kampanią video o klimatyzatorach i pompach ciepła Hisense – „Hisense – Twój naturalny wybór”

Branża HVAC&R z pewnością nie widziała jeszcze takiego contentu! Schiessl Polska startuje z kampanią video, dotyczącą klimatyzatorów i pomp ciepła Hisense – „Hisense – Twój naturalny wybór”. Seria filmów,...

Branża HVAC&R z pewnością nie widziała jeszcze takiego contentu! Schiessl Polska startuje z kampanią video, dotyczącą klimatyzatorów i pomp ciepła Hisense – „Hisense – Twój naturalny wybór”. Seria filmów, przybliżająca urządzenia, będzie cennym źródłem wiedzy zarówno dla instalatorów z branży HVAC&R, jak i użytkowników końcowych.

Copyright © 2004-2019 Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, nr KRS: 0000537655. Wszelkie prawa, w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Zasadach korzystania z serwisu.
Portal Budowlany - rynekinstalacyjny.pl

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies. Nim Państwo zaczną korzystać z naszego serwisu prosimy o zapoznanie się z naszą polityką prywatności oraz Informacją o Cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności oraz Informacji o Cookies. Administratorem Państwa danych osobowych jest Grupa MEDIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.K., nr KRS: 0000537655, z siedzibą w 04-112 Warszawa, ul. Karczewska 18, tel. +48 22 810-21-24, właściciel strony www.rynekinstalacyjny.pl. Twoje Dane Osobowe będą chronione zgodnie z wytycznymi polityki prywatności www.rynekinstalacyjny.pl oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r i z Ustawą o ochronie danych osobowych Dz.U. 2018 poz. 1000 z dnia 10 maja 2018r.