Publikacje dr inż. Aleksander Król
dr inż. Aleksander Król, dr inż. Małgorzata Król Bezpieczeństwo parkingów podziemnych w świetle zmieniającej się struktury rodzajowej pojazdów osobowych
Ryzyko zapalenia się samochodu elektrycznego nie jest większe niż w przypadku samochodu zasilanego paliwem węglowodorowym. Jednak jeśli samochód elektryczny będzie uczestniczył w pożarze rozwijającym się...
Ryzyko zapalenia się samochodu elektrycznego nie jest większe niż w przypadku samochodu zasilanego paliwem węglowodorowym. Jednak jeśli samochód elektryczny będzie uczestniczył w pożarze rozwijającym się w garażu podziemnym, konsekwencje mogą być znacznie poważniejsze w porównaniu z pożarem samochodu z napędem tradycyjnym. W kwestii bezpieczeństwa garaży podziemnych, w których parkują samochody elektryczne, więcej jest wątpliwości niż jednoznacznych wskazówek. Powszechne jest jednak przekonanie,...
dr inż. Aleksander Król, dr inż. Małgorzata Król Identyfikacja zagrożeń związanych z użytkowaniem samochodów z napędem elektrycznym w kontekście ich parkowania w budynkach
Elektryfikacja komunikacji wiąże się m.in. z koniecznością budowy miejsc do ładowania baterii elektrycznych w samochodach. Najbardziej pożądane będą miejsca parkingowe znajdujące się w garażach podziemnych....
Elektryfikacja komunikacji wiąże się m.in. z koniecznością budowy miejsc do ładowania baterii elektrycznych w samochodach. Najbardziej pożądane będą miejsca parkingowe znajdujące się w garażach podziemnych. W przypadku pożaru samochodu elektrycznego bardzo trudne jest całkowite schłodzenie baterii – nawet po jego ugaszeniu temperatura baterii jest wciąż na tyle wysoka, że po kilkudziesięciu minutach pożar wybucha na nowo. Praktyka postępowania służb ratowniczych sprowadza się często do zatopienia...
dr inż. Małgorzata Król, dr inż. Aleksander Król Modelowanie systemów wentylacji tuneli drogowych
Tunele drogowe wymagają sprawnej wentylacji bytowej, która powinna przełączyć się w tryb wentylacji pożarowej, tak aby ułatwić ludziom ewakuację, a ekipom ratowniczym szybkie zlokalizowanie i dotarcie...
Tunele drogowe wymagają sprawnej wentylacji bytowej, która powinna przełączyć się w tryb wentylacji pożarowej, tak aby ułatwić ludziom ewakuację, a ekipom ratowniczym szybkie zlokalizowanie i dotarcie na miejsce rozwoju pożaru. Do testowania zaprojektowanych systemów wentylacji tuneli drogowych stosuje się metody numeryczne, pozwalające m.in. na dokładnie odwzorowanie zjawisk towarzyszących przepływowi powietrza i dymu w tunelu drogowym.